Ettor och Solvalla

På morgonen hade jag ettor och vi körde först GP sedan på flisen,både hästar och kuskar var duktiga som vanligt.
Nu börjar selningen sitta och nästa gång kör dessa tjejer själva.
Vi gick och fixade åt fölen och tog bort Blommans hovbandage men hittade ingen böld nu heller.
Hadde en praktikant idag i stallet hon hjälpte till att agera häst


Efter lunch var det dax att åka till Solvalla och ta hand om hästarna där.Det var Jag Boken och Bella som åkte och Jag red en fin Chippen på slingan och Bella och Boken körde två hästar var medans jag fixade hästarna i stallet.
Bella red Mona oxå.

Chippen i stallet innan ridning


Pucken



Bella duschar Mona efter ridturen


Boken duschar Fresa


När jag kom hem så skulle jag lägga om Blommans hov igen och när jag går in i stallet så ligger lilla hjärtat ner i boxen så jag beslutar mig för att låta henne ligga kvar och lägger bandaget medans hon snällt tittar på. Hon är så underbar den lilla hästen, hon låg helt blixt stilla och jag blev tvungen att dra benet frammåt oxå och hon bara accepterar det. Man kan inget annat än ÄLSKA henne!!


Morgondagen blir hektisk.
Först till jobbet och ge Blomman lugnande kl 06:30
07:30 Lasta henne och åka till kliniken och röntga och försöka hitta fel på henne.
Medans jag är på kliniken så kör mina 2HHare hästarna hemma.
Sean åker jag hem och lastar av Blomman och tar en Bergabuss och eleverna och åker till Solvalla och tar hand om hästarna där.
Sen är det helg tjohoooo
Men först måste alla hålla tummarna att vi hittar fel på Blomman och hon får bli smärtfri.

Kram Sara



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0