Tisdag

Lugn dag idag inga elever då dom var sjuk anmälda.
Fick hjälp av rideleverna att mocka stallet sedan skodde Freek Blomman runt om och verkade Wilma sedan bytte han skor på Jagette fram då hon inte klarade av att gå med flappsulor så nu fick hon tillbaka järnskorna fram. Rideleverna skulle visa häst vid hand så dom tog Wilma och Blomman med sig till ridhuset.
Sedan kom Philip och körde med mig han körde Jagette och jag Quinta. Vi fodrade och gick sedan på lunch.
Efter lunch åkte jag runt och tittade till banorna för att se vad som behöver göras, ploga eller inte.
På GP var det två små björkar som böjt sig över vägen pga all snö så det skulle Staffan fixa.
Letade sedan efter Fidde för att prata om plogning men han var iväg och levererade hösilage. Kollade lite när dom servade traktorer alltid kan man lära sig nått nytt.
Gick sedan till stallet och städade och röjde i mina skåp sedan kom Philip och körde Santana.
I morgon är det anmälningar till Sundbyholm mer om det i morgon om vi kommer med.

När jag gått hem ringde stalltjänsten och sa att sex vattenkoppar sagt upp sig så det var bara att gå ner igen och ta fram hinkar å fylla vatten i. Det är cirkulerande vatten så det kan inte ha frusit utan det är nått annat fel så i morgon får vi ringa rörmockarna så dom får kolla vad som är fel.

Hujeda mig vad det snöar nu ikväll får se om man kommer ut utanför ytterdörren i morgon bitti, tur man har
nära till jobbet :)

Stallkatterna Elsa och Ebba är mer och mer inne nu när det börjar bli kallt. Annars är dom jämt ute och far kommer bara in för mat, sova en stund och för lite gos.
Så skönt att dom har en kattlucka så dom kan komma in och ut när dom vill.
Är det någon av er läsare som har nån mysig säng eller kryp in åt katterna tas det vänligt emot.

Trevlig kväll!
/ Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0