Niklas

Hej hej hallå dagboken... Just nu sitter jag, Niklas Wennerholm vid skrivbordet, vem är då den filuren tänker du?!
Jag gick här på Berga NBG 2003-2006 med inriktning häst-jord. Under min utbildning här hade jag en egen ponnytravare som vi åkte runt och tävlade med på sveriges travbanor. Jag tillbringande mina lov och vissa praktiker på Fituna hos Stall Farming, där jag lärde mig mycket om tävlingandet men även en del unghästhantering.
Efter min utbildning här började jag dagen efter att jobba på Rivners AB som mekaniker på rivningsrobotar och diverse andra maskiner de har i sin maskinpark.
Efter att ha jobbat där i ca 4 år gick jag över till att arbeta med mina föräldrar i familjeföretaget Wennerholms Brandskola, vi pysslar med brandutbildning samt försäljning och service av brandredskap till organisationer och företag.
Samtidigt som mina arbeten jag haft hittentills har jag så fort jag fått möjlighet hjälpt till med travhästar på lite olika ställen där det behövts, det har oftast blivit med Rivners hästarna på en gård i Enköping.
Jag är nu ca 2-3 dagar i veckan på Berga NBG och arbetar med Sara i travstallet vilket jag ser som ett av mina drömjobb, man får chansen att utbilda ungdomar i ett ämne som man själv brinner för i en miljö som i mina ögon är överlägsen andra skolmiljöer.
Dagarna här går fort, det är mycket att stå i men allt går oftast som på räls i och med de positiva själarna man får möta en arbetsdag, och alla har samma mål, hästarna välbefinnande går i första hand.
 
Har även en "sidosyssla", det är att jag under Solvallas tävlingsdagar jobbar som tävlingsfunktionär i startmomenten, jag går då som understarter, vice huvudstarter samt startbilsförare, dock inte allt samtidigt :P
Även licensutbildningen på Solvalla har jag en fot med då jag och två till utbildar de som skall ta tävlingslicens för att få tävla i trav.
 
Så nu har ni fått en liten presentation av vem filuren är som smyger runt i stallarna några dagar i veckan :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0