2HH

 
Hej alla!
Idag har min klass 2HH haft övning hela dagen med bästa Sara, igår tjatade jag (Amanda A) till mig att vi skulle få tolka på övningen och såklart fick vi det också :D
 
Morgonen:
På morgonen hjälptes vi åt att mocka alla boxarna plus ströade till dom som det behövdes, sen tog vi in Chippen och gjorde iordning honom inför tolkningen.
My F började att rida och jag åkte i pulkan, vi skrittade ner till rakan och körde på en väg brevid flisen.
Det gick jätte bra till att börja med men pulkan var ju inte i sina bästa år så Jenny Alm plåstrade om den innan vi körde ut men efter några åk så gav den upp... men inte vi hehe!
Sedan åkte Viktoria J i pulkan som för första gången tolkade och hon överlevde ;)
Sen hoppade jag upp i sadeln och My K åkte i pulkan,sen Ida N,Bella,My, Elvira.
Chippen taggade till ordentligt i slutet och krafsade som en tjur och när Bella åkte i pulkan drog jag på och det uppskattades må ni tro!!
När vi kom tillbaks fixade några Chippen och resten gav lunch till hästarna i hagarna och sen gick vi själva på lunch.
 
Eftermiddagen:
Efter lunch tog vi in alla hästar och jag hämtade in min egna häst Chinas Elite, vi borstade hästarna och sedan var det KLARA FÄRDIGA GÅÅÅÅ och vi selade med remsele på tid mot varandra allihopa samtidigt
Vi körde flisen ett varv och sen upp på rakan och GP i snön och alla hästar kändes jätte fina.
Efter vi hade kört så tog vi ut en varsin häst och började klippa öron, kronränder,hovskägg och nacken.Samtidigt så ställde lilla Fresa upp som selningshäst och denna gången var det att sela på tid i QH.
 
Alla vi tränar och blir bättre och bättre för varje gång och peppar varandra:)
 
Sen var det slut på den här dagen som har vart kul och imorgon bitti är det pått igen!
/Amanda A
Viktoria kastade en snöboll på sin assistent Jenny Alm och det slutade med en feeeet mulning!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0