1HB

Denna vecka är det mycket på gång i teori undervisningen. Projekt vecka om hållbara hästar bl.a.
Ettorna har "vinterskola" för dom som har saker att ta igen så övningen idag var frivillig förutsatt att du var klar med rester.
Ellinor och Klara var hos oss hela dagen så först fixade vi stallet, jag och Niklas han även snygga till vid halmen vid elevstallarna.
Efter det gick tjejerna en promenad med Mumin och sedan behandlade vi hans senskada med Biolight.
Tjejerna fick sedan lägga massa olika bandage bl.a. Stallbandage, löpbandage och galoppbandage. Riktigt snygga och väldigt noggrant lagda bandage.
Lunchade hästarna och oss själva.
12:45 körde vi igång igen.
Leffe hade varit ute på morgonen och plogat GP åt oss så den var som en dröm att köra på.
Jag körde Quinta, Niklas Jagette,Klara Takida och Ellinor Mona, efter att vi kört GP körde vi ner på rakan men där måste det plogas lite till då hästarna inte fick ordentligt grepp så vi körde hem. Sela av duscha täcka och sedan tog vi ett gäng till. Jag körde Kung Opus, Niklas Lady, Klara Santana och Ellinor Zebb, blev en tur på GP med dom oxå.
Opus var så fin på vägen bort,jätte fin å mjuk i munnen men när vi vänder hemmåt vänder oxå styrkan i tömmarna haha han blev tokladdad.....
Niklas sa att Lady kändes som en rund miljon :)
Dom andra såg oxå fina ut och tjejerna var nöjda och glada.
Mycket bra dag och två riktigt duktiga och positiva tjejer gjorde att dagen bara svischa förbi.

Nu ikväll kommer det ännu mera snö över Berga,tycker det räcker med den varan nu.
I morgon har vi en elev från NP4 på förmiddagen.
Torsdag ettor och fredag ska jag och Niklas jul städa lite i stallet och sedan väntar Julbord för personalen 13:30.
Sen har jag faktiskt tagit ut några lediga dagar under Julen.Ska bli skönt att vila upp sig lite och ladda batterierna.
Kommer ju synas till i stallarna en del ändå då jag har hand om ett av elevstallen och jour vissa röda dagar i skolans egna stallar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0