Klinikbesök och hästövning med 3HH

I morse 7:30 lastade jag och Gunilla Allan(ridhäst) och Fantom för att bege oss till kliniken.
Jag skrittade och travade först på gången och sedan longerade vi ute och sedan i ridhuset efter det gick vi in och böjde alla benen och sprang i gången. Vi beslutade att röntga carpus (framknät)
Och det visade sig att det fanns en ordentlig skada i knät :(
På röntgenbilden som är tagen med böjt ben uppifrån syns tydliga svarta håligheter längst fram det är skadan.
Hans ben håller på att luckras upp och om han fortsätter tränas kommer det bli värre och han kan få lösa benbitar i knät och sedan skall benkanterna runt leden vara rundade och fina men på Fantom är dom spetsiga och vassa.
Så jag har kontaktat han gamla ägare för att se om hon har nån hon känner som vill ha honom som sällskaps häst annars måste han få gå till himlen för han kommer INTE bli bättre tyvärr och vi vill inte att han ska komma till nån okänd där vi inte vet vad som sker med honom,så det är de enda alternativen men det lutar åt att han får komma till nangiala.
Jätte ledsamt och tråkigt då han är en super fin och gullig häst men man kan tyvärr inte rädda alla hur mycket man än vill.

Under tiden vi var på kliniken så körde och red mina tjejer i 3HH motion med ett gäng hästar och när jag kom tillbaka så körde vi fort med 4 st.
När vi värmde så trampade Opus på en sten och blev halt så jag fick köra hem så han ska vi kolla upp i morgon förmiddag.
Rakan var så djupt harvad så Quinta kunde inte trava vettigt så Emma körde hem med honom oxå.
Sara körde Lady och Julia red Santana och dom hade gått jätte fint.
Sara sa att Lady hade varit bra på hugget, hon hade fått legat och hållt i henne.
Sedan så kom Cassandra och Lina ner som funderar på att byta från tidning till trav så dom fick öva på att sela och sen körde dom rockhard på flisen med Yoggi och Surfinia vilket gick bra.
I morgon har jag heldag med tvåor det ska bli roligt.
Nu ska jag gå ner och fodra Opus och Fantom som står inne inatt.

Ses i morgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0