GÄSTBLOGG

Tja!
Sophie (3HN) och Janina (3HJ) här :)
Som Sara kanske redan talat om för er så har vi jobbat i stallet denna vecka och tagit hand om alla underbara hästar.
Sophie's ord:
Detta var min första vecka som jag jobbar i stallet, och har en vecka kvar. Vi har fått köra och ridit massor och alla hästar har skött sig exemplarisk. Pigga och glada hästar som oftast inte haft nåt emot att komma in från hagarna (kan bero på den goda maten dom vet att dom kommer få men vi kan ju låtsas att de är för våran skull). Har haft en otrolig rolig vecka och ser fram emot nästa som tyvärr är den sista veckan jag jobbar....
 
Janina's ord:
Som ni kanske vet så går ju jag inriktning rid men jag jobbade även förra året och tyckte att det var både roligt och lärorikt så jag sökte jobb i sommar igen. Innan har jag bara kört travare på "prova-på-hästövningarna" och då körde jag först i rockard med Carro och sen ensam i sulky. Med andra ord hade jag bara kört två gånger i mitt liv innan jobbet började. Dock var det inga problem för alla Berga's travhästar är så snälla så det har bara flytit på. Men jag fuskar och använder mig av QH-sele, remsele är för avancerat för mig... Hur som helst så har Jalle blivit en favorit i ridningen och sedan är det Fresa som står högst på listan i körningen, hon är såååå liten men också sååå stark! Vi har gjort allt möjligt under mina 2 jobbveckor (skulle gärna jobbat 3 veckor som förra året), fokus har ju legat på att motionera hästarna men sedan var vi ju och hälsade på fölen och sådär. Men nu är jobbveckorna slut och jag ska ta lite mer sommarlov innan vi börjar skolan igen och börjar i 3:an - vuxna!! Man får väl allt ta och tacka travstallets hästar och dem man har jobbat med inklusive Trav Sara:) Har haft två roliga veckor med mycket skratt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0