Tjolahopp

Började dagen med att ge Blomman lite Domosedan gel så jag kunde lägga om hoven i lugn och ro det fungerar faktiskt riktigt bra.
Nu är det sista dagarna på Metacam så nästa vecka ska jag ringa och rådfråga Skara och höra hur dom tycker vi ska fortsätta med henne.

Detta behövs för att lägga om hoven





Så här ser hoven ut nu


 

Efter det så åkte jag Cornelia och Emma till Solvalla och motionerade alla hästar där.
Började med att Emma red Mona och Cornelia red Fresa på slingan (jag hade Cornelia i lina) Den där mördarbacken alltså tjoooho men går den gärna hundra gånger bara älskade Cornelia är glad. Sedan red dom på körbanan en stund.

 

Efter det så käkade vi lite lunch och sedan kom Emmas kompis Felicia så hon fick rida Jalle,Emma Chippen och Cornelia Pucken och jag vandrade glatt med. Tog ett varv på slingan och sedan gick vi ner till Kör/rid banan där Emma och Felicia red och Cornelia ville prova att longera så så fick det bli.







 

 

 Stor och Liten....Man blir sjukt rörd av hur hästarna beter sig när Cornelia hanterar dom. Dom är så försiktiga och hjälpsamma, tar ner huvudet så hon når att sätta på grimmor och huvudlag mm står snällt still när hon täckar dom, a det är sjukt häftigt vilka fantastiska djur vi har!

Vi råkade bestämma lite snabbt Cornelia och jag(utan att fråga Jenny Cornelias mamma) att hon skulle sova hos mig inatt och vara med mig i morgon oxå hihi då ska vi köra.
Just nu är kl 19 och ungen är kvar i stallet med Amanda och Emma och putsar på deras privata hästar.
Måste ringa hem henne snart så hon får lite mat i sig. Man känner igen sig så i henne för precis så var man själv när man var liten och hästgalen och var med syrran på jobbet på Erikssund och hängde på ridskolan eller hos egna hästen och ponnyerna jag körde.

Det som är så skönt med henne är att hon aldrig är ivägen eller sinkar ens tid utan hon e med på allt och om jag behöver köra nån och hon inte kan följa med så fixar hon med nått i stallet istället utan att gnälla,Underbara unge!



Tack till Emma och Felicia som hjälpte till idag <3 och Emma följer även med oss i morgon :)

Kommentarer
Postat av: Sussi Rendlert

Va fint ;) hästar är ju bäst på omhändertagande och svarar alltid upp på vår intention! Vilken hästtjej <3

2012-04-12 @ 19:32:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0