Älg

Våra fantastiska älgar som invaderar rakbanan var här idag igen denna gång var det bara en som var ute och spatsera, på förmiddagen hade Peter sett fyra stycken där nere.
Jag åkte ner med bilen och skulle skrämma bort dom så tjejerna kunde jogga där.
Det läskiga är att dom är helt orädda, jag gorma och tjoa hoppa å studsa men han brydde sig inte ett jota.
(man skulle ju vilja göra en god stek på den där lillen *mums*)






Vi var på Solvalla på morgonen och motionerade hästarna,fyllde på vatten i hagarna mm
Pucken och Jalle skoddes av Tappskokurs tjejerna tillsammans men Freek



När vi kom hem så har tjejerna kört sina passhästar medans jag har promenerat med Blomman och pysslat om henne, hon blev så glad av promenaden.
Måste säga att hon är så snäll, hon har stått på box i 3 månader och är snällare att promenera med än ridhäst fölen som går i hage varje dag.
Innan fick hon va i sjukhage i 5min men det gick inte hon blev helt galen vilket inte är så bra.
Nu står hon utan hovbandage inatt för hoven behöver lufta så får vi se hur det ser ut i morgon.
I morgon blir det en hemma på Berga dag med fortkörning







Ha en trevlig kväll!

Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0