Föreläsning

I tisdags hade vi besök av Montè ryttaren Carina Sköld,som visade utrustning, stilar mm.
Det va ca 20 intresserade elever med och tittade och ställde frågor.
Efter att vi utrustat Zebb och tjejerna fått prova sitta/stå i sadeln så begav vi oss ner till rakan Erica fick rida med på Orion så inte Carina skulle rida vilse hahahaa.
Tjejerna red ett par intervaller och hästarna såg fina ut....
Orion 23 år ung va lika vild som vanligt..hahahaha han e en sköning:)
Zebb lät jag ridas av Carina så hon kunde säga om det var nått å satsa på i montè eller inte.....det tyckte hon absolut att det var:)
Vad skönt för det var det svaret jag ville ha:) för han kan flytta på sig den lille mannen bara han får pli på nerverna...Carina tyckte vi skulle prova med halv/hel stäng på han så han inte springer å kollar på allt.
Så det blir kval snart tror vi.
Vi var klara vid 20:15
Tack Carina!

Bilden: Carina Sköld med Grilljanne under Elitloppshelgen 2009
Foto: Sara Sundqvist

Annars så har jag haft en lugn period ridit och kört en häst på 3 veckor eftersom jag har 6veckors kursen så tjejerna har haft passhästar och jobbat som om dom var anställda så det blev ingen häst över till mig:( nej men jag har ju hunnit gjort massa annat som va tvunget å fixas och efter ridning/körning grundkurs så är det skönt med en lugnare period för mig men tuffare för hästarna å det e roligt.
Hoppas dom oxå tycker det!


Licenskursen rullar på och hästarna sköter sig galant å kämpar som bara den.
Idag hämtade vi hem dom från Solvalla för 11 dagars Påsklov.


Mycke ska man stå ut med som stallhund hahahahha

Jazz och Sara är våra nästa Montè stjärnor nu när Surfinia är för gammal.....
så detta är Solvallas representanter i Sverigeloppet i år hahaha



Glad Påsk önskar alla hästarna och jag(Sara)  så ses vi efter lovet med ny härlig energi.
Kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0