Licenslopp 1 Josefine

Då var det äntligen min tur (Josefine) vi kom till stallet imorrse kl 7 och packade in alla grejjer in i lastbilen och såg till så att allt var med en extra gång.
Sen kom Sara och då började vi borsta av hästarna och göra iordning dom för avfärd.
Jag fick turen att ha Lucky vilket var skönt att ha en lugn häst som kan sin uppgift inne på banan. När vi väl kom in till Solvalla så lastade vi av dom o gick en sväng med hästarna och dom var cool lugna även då, tiden gick och sen var det dags för värmning och då vart jag så himla nervig och trodde verkligen inte att jag skulle klara det men de gjorde jag, sen efter värmningen så vart det möte innan starten så vi gick igenom allt så alla var säkra på vart dom skulle vara i voltningen. Och emellan mötet och defileringen så steg både min och Emmas nervositet så vi båda höll på o skaka sönder typ,men när vi väl kom in på banan igen så släppte allt och Lucky skötte sig super jag kunde verkligen inte fått en bättre början och att han håller lugnet va också superskönt.
När loppet skulle gå igång så var voltningen as krånglig och rörig så jag vart jätte förvirrad men med lite hjälp utav Sara så löste det sig, och när loppet körde igång så va Lucky pigg och glad i de första varvet men sen dom sista 100-200 meterna så vart han lite väl trött och tyckte att de va liiiite jobbigt att springa. Sedan var det över, och de var en lättnad att veta att okej jag fixar detta😂 sen efter loppet så fick dom en välförtjänt duch o sen gick vi en vända tillsammans med Emma och Blomman. Sen vart det tid för ett till möte efter loppet för att återigen gå igenom alla "misstag" och se på filmen av loppet. Sedan vart det dax för att packa in allt i lastbilen och lasta hästarna och åka hem och ladda upp för nästa lopp. Så jag e supernöjd över denna dag och även Lucky.

Trackback
RSS 2.0