Stalldrängar

Var ledig igår men idag har jag jobbat igen och hade två små hjälpredor med mig på jobbet.
Cornelia som är Jennys dotter, hon brukar hjälpa mig i stallet på loven och idag var även hennes kompis Vilda med.
Jag mockade och tjejerna ströade och sopade efter mig medan Freek skodde Fresa Lady och Ödla.
Lunchfodrade hästarna och åkte och köpte föda åt tjejerna.

Efter lunch så var det dax för ridning.
Om man frågar Cornelia så var det ju självklart vilken häst dom skulle rida... Fresa så klart!
Cornelia och Vilda borstade och sedan lindade Cornelia benen med vita lindor, sadlade och tränsade.
Sedan gick vi ner till ridhuset där Vilda fick börja rida då det var första gången för henne och det gick jätte bra.
Cornelia tog sedan över och travade runt ett tag efter det gick vi upp till lilla ridbanan för det var så varmt i ridhuset.

Efter lite ompyssling av Fresa så gick vi tillbaka till sommarhagen med Fresa och Ödla, när vi ändå var där gick vi och tog in Opus och Santana som ska skos i morgon.
Jag fortsatte fixa med tvätten av täcken medan tjejerna vägde Hö till hästarna som ska sova inne.
Härliga tjejer som inte är rädda för att ta i!
Cornelia kan inte slita sig här ifrån så hon kommer i morgon oxå.

Trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0