Onsdag

Var inne på Solvalla för att titta på Jubileums pokalen och andra fina lopp.
Man blir så otroligt glad när ens gamla elever skördar framgångar och fina segrar med sina passhästar. Ikväll var det Linnea Perssons kväll då hennes passhäst Recation vann och gjorde ett makalöst bra lopp. Linnea jobbar hos Hans-Owe Sundberg.
Frida Wikström hade oxå två passhästar till start men med mindre lycka denna kväll. Hon jobbar åt Lutfi Kolgjini.
Träffade massa andra gamla elever oxå som jag inte träffat på länge som är kvar i sporten på olika sätt. Fram för allt som skötare men oxå några som pluggar vidare inom yrket och sporten.

Kändes skönt att komma bort på kvällen då jag fick tråkiga besked på morgonen när vi ultraljudade Mumin igen och Mona.
Mumin har vilat i 10 månader pga hans senskada v.fram och idag visade UL att djupa böjsenan fått nya blödningar och därför beslutade vi tillsammans med vår veterinär att han ska få avsluta sina dagar tyvärr.
Mona skadade sig i sommar när jag var på semester och hon blev kollad av veterinär och fick medicin. Nu tog vi ett UL på henne oxå och det visade sig vara djupa böjsenan på henne och det var så illa skadat att veterinären rådde oss att ta bort henne. Så så kommer det att bli.
Dag för detta är ej bestämt men det kommer ske inom nån vecka hoppas jag för hästarnas skull.

Har ni några frågor kan ni komma ner till stallet och prata med mig.

Vi har haft sån otur med hästarna ett tag nu så jag hoppas att vindarna vänder och att vi får en ny bra termin med friska hästar och roliga övningar.

Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0