Tisdag

Full rulle i stallet idag massa elever som varit här och hjälpt till.
Jag skrittade Mumin i morse och sedan har jag smort läder och tvättat medan tjejerna motionerade hästar.
Efter lunch kom licens tjejerna och tog in sina hästar och gav dom mat. Sedan åkte vi mot Solvalla.
Det gick bra för Mont'e tjejerna och idag fick dom beröm av Stina Swartling hon tyckte dom har blivit så mycket bättre och orkar nu stå hela vägen. Bra jobbat!
Nästa gång ska dom göra ett "test" fystest för att se vart dom ligger i kondition och styrka.
Jag körde Quinta igen och denna gång från springspår och han skötte sig jätte bra. Jag blir så stolt och glad att han bara blir finare och finare i travet och han har börjat ta i och ligger på hela vägen, han är även superfin i kroppen.
Han har fått lite för bra självförtroende tror jag allt för han levde rövare i boxen efter loppet haha.

I morgon kommer Jenny och min alldeles egna Hästskötare Cornelia och hjälper mig i stallet.

/ Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0