Rapport från licensloppet

Fick precis rapport från tjejerna på Solvalla som tar licens.
Det hade gått jätte bra och Caroline ville rida Jalle igen vilket glädjer mig.
Jalle är ganska speciell,han är en jätte snäll häst men har mycket nerver och behöver lugn och ro omkring sig. Så vi hänger täcke över boxen på banan och bara en person får vara inne hos honom och man gör ordning honom i boxen oxå då håller han sig lugn.

På övningen idag tömkörde vi både Blomman och Wilma ute vi gick ner för kontorsbacken ut på rakan där vi travade och sedan ut på flisen och nya rakan bort där vi travade en bit igen.
Båda skötte sig jätte bra.
Efter det så fixade licens tjejerna ordning sina hästar.
Maja körde Santana en sväng som stått en vecka pga en spark förra måndagen han var tydligen grymt pigg. Columbine red Yoggi och Johanna red Surfinia först värmde dom GP och sedan red dom några intervaller på rakan. Surfinia är så häftig! Det var första gången för henne på rakan efter att hon fått föl och man såg hur lycklig hon var att vara tillbaka där. Man blir varm i hjärtat <3

I morgon har jag 2HH hela dagen vi ska bl.a. Tömköra småtjejerna och vi får hålla tummarna att Ödla är bättre i morgon vilket jag tvivlar på tyvärr men hoppet är det sista som överger en!

I morgon kväll ska jag vara med på Box-pass som våran idrottslärare håller i det är för internat eleverna men jag fick vara med tjohooo! Det ska bli riktigt roligt men jag kommer ju få sjuk träningsvärk Hahaha

Trevlig kväll!

Trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0