Fredag 4maj

Oj va roligt att det kom så mycket folk på öppethus idag.
Hoppas vi ses efter sommaren när skolan drar igång igen.

2hj hela dagen idag. På förmiddagen fixade vi klart runt stallet och sedan körde vi jobb med Santana Takida och Fantom. Efter lunch körde vi motion på flisen med Opus, Zebb,Mona, Quinta.
Alla som var här på öppethus kom ner och hälsade på i stallet.

Hittade korta sidstycken och ett ponnybett så jag meckade ihop ett huvudlag till Blomman och hon bara älskade bettet, jag höll det framför henne och hon tog tag i det på en gång<3
Tog en promenad runt alle'n men vid ridbanan slog snöret till flaggstången mot stången hela tiden och det var tydligen jätte farligt så då fick hon frispel men annars var hon lika duktig som vanligt.
Nu är det helg och jag är ledig men ska promenera med Blomman en gång om dagen i alla fall för jag vill inte att nån annan ska göra det ifall hon flippar och nån tappar henne och skadan slås upp eller att hon skadar någon när hon står på bakbenen.
Jag har alltid hjälm på mig på våra promenader för säkerhets skull och nu har hon ju framskor så dom vill man inte ha i huvudet.
Hon är inte elak på något sätt utan bara lite för glad ibland men det är ju inte så konstigt när man är liten och stått på box i 3 månader.

På måndag ska jag göra fint och plantera blommor utanför stallet.

Nu ska vi Heja fram Sverige i matchen mot Norge i hockey VM

Trevlig Helg!
Kram Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0