Skara resan

Började dagen med att stiga upp 05:45 och gå till Ridstallet och fodra,mocka och släppa ut hästar och även slå på en tappsko på Mike. Sedan kolla läget i Travstallet och fylla på hönätet.
Åkte sedan till Stav där jag mötte David och Anna som la bedövning på Blomman så hon skulle kunna stå bättre under resan.
Hon var så duktig som gick rakavägen in i lastbilen.


Hon har stått super snällt hela vägen som om hon aldrig gjort nått annat......
Vi stannade i Laxå och handlade lite och då fick hon lite Kornkross och morötter som hon snabbt gluffsade i sig


Väl framme i Skara så skrev vi in oss och lastade ur sedan kom Kalle dit och han visade oss hela kliniken och vi fick se MR kameran som Blomman ska röntgas i på måndag.Skithäftigt och jag vill vara med å se det  men det är ju lite svårt när det är 35mil bort *snyft*




Kalle visar den sköna madrassen som våran älskade skrutt kommer ligga på (den är inte uppblåst på denna bild)


Blomman ställde sig direkt och började käka höt som hon fick och kollade in nya lyan.


Kalle bjöd på kaffe och vi snackade lite skit innan vi började resan hemåt igen.
Det känns så jäkla bra att Kalle är där nere med henne , jag vet att hon är i goda händer och att jag kommer få  bra information om läget hela tiden vilket känns sååååå bra.
Kalle är en super kille och jag vet att han kommer bli en grym veterinär med erfarenheter han samlar på sig hela tiden. Han blev klar för ca ett år sedan efter 5,5 år i Uppsala. GRYMT jobbat och jag e så jäkla avundsjuk! Jag vill oxå hålla på med sjukvård på häst på nått sätt. Jag älskar mitt jobb det är inte det men jag har alltid velat hålla på med skador sår och sånt.
(Kalle är alltså gammal elev här på Berga)

Kom hem nu kl 19:40 och kommer nog däcka i soffan som en klubbad säl.
Ny dag imorgon med jour i stallarna.
Tack Amanda för att du satt hemma hos mig och tog hand om hundarna!

Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0