Tisdag

Idag har det gått undan vill jag lova. Vi körde/red med handhästar så alla hästar som skulle gå va klara vid 10:30 skönt. Fodrade lunch till hästarna som fick vara inne och vila upp sig. Peter var här och skodde två helt och två med tappakor i morgon ska han ta två helskoningar till. Efter lunch släppte vi ut alla och bytte hagar på några, kollade alla beteshästar och sprayade dom med insektsspray och smorde in en å annan solbränd näsa. Stödfodrade Solvallas stora hästar där en börjat tunna ur lite och smorde in några skavsår från flughuva. Dom kom travandes så snällt när jag kom med hinken. Förstår inte varför betet växer så dåligt när gräsmattorna växer som ogräs? Tjejerna mockade och gjorde ordning åt hästarna som skulle sova inne,Allan som har en gipsad hov( ska på återbesök på kliniken på torsdag morgon) Surfinia som slagit i skallen ( måste ringa veterinär i morgon om det ser värre ut så det inte är nån fraktur) har henne inne för observation,men hon äter i alla fall så det är ju bra. Yoggi fick sova inne på köpet så hon slipper vara själv i sin hage. Jag åkte runt med traktorn och sladdade Flisen, Rakan och stora uteridbanan så vi har fina banor att köra och rida på. Det börjar dra ihop sig för skolstart igen undrar hur många där ute som är pirriga inför det? Kommer ihåg själv hur nervös man var innan man skulle flytta in på internatet men jag hade tur att jag kände en som redan gick här så det kändes tryggt. Brukar inte vara några problem att komma in i gänget. Och här är jag nu 15 år senare och fortfarande kvar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0