Gästblogg

Tjolahoppsan! Gullman heter jag (och dem flesta som läser känner kanske igen mig?) och ska börja tredje året här på Berga. Jag går i klassen häst-jord med inriktningen trav och har även min egna häst Escada uppstallad i ett av skolans elevstall. Men nu ska jag inte bara prata om mig, utan jag tänkte berätta lite om mina favorittravhästar. Vi börjar med storfavoriten Eccentric Chip, en valack född 2003 efter Pine Chip. Jag har alltid trott att han varit fux, haha, men fick för några veckor sen reda på att han var brun.. :D Hursomhelst så är han helt underbar både att rida och köra. Första gången jag körde honom var ett par dagar efter att han hade kommit till Berga och andra gången vi hade prova-på-trav, vilket betyder att jag då inte kunde mycket alls. Men Chippen var huuuur snäll somhelst och travade på väldigt glatt. Första gången jag red honom var i skogen. Då blev jag sugen på att prova honom på banan oxå så det gjorde jag dagen efter. Och jisses vilken häst alltså. Man skulle kunna tro att han har gått hela livet som dressyrhäst typ. Sån himla fin form och mjukhet. :D Jag blev helt kär vill jag lova! Efter det har han fortsatt att vara en storfavorit, både att rida och köra. I trean satsar jag på att ta montélicens och då vill jag helst ta den med Chippen eftersom att han är en stabil och trygg travhäst som verkligen tycker att det är jätteskoj att springa! I stallet är han hur snäll somhelst och älskar att bli ompysslad. Så om ni som inte ännu testat att rida/köra honom så GÖR DET, ni kommer inte ångra er, han är bäst! Verkligen en häst som passar Berga och undervisningen perfekt!<3 Fortsätter då med Joggis Love, ett sto född 2002 efter Easy Lover. Hmm, vad ska man säga om Yoggi.. Det kan bli en aning svårt att beskriva henne då hon har en sån OTROLIG personlighet, den lilla åsnan, haha. Hon kan verka livsfarlig i boxen osv, men bakom den sura masken finns en sån underbart fin häst :') Hon är kanske inte den vackraste hästen att titta på men en sån otrolig häst att både rida och köra. Med öron långa som en hare och magen som e rund och go charmar hon nästan alla. Kan heller inte beskriva hennes travsteg. Det känns nästan som om att man svävar fram när man rider henne, kan man uttrycka sig så? Jag gör iallafall det, för man måste sitta upp och känna det själv för att få sig en egen uppfattning. Samma sak gäller med henne i stallet. Man måste ha träffat henne för att se vilken underbar häst hon e. Tro mig, hon är en klass för sig <3 Sen vill jag bara tacka Berga för att ni har så himla fina och duktiga hästar här som verkligen orkar med oss elever dag ut och dag in, haha. Man känner sig verkligen trygg när man sitter i vagnen eller rider och man lär sig otroligt mycket! Sen självklart Travsara för hon e bästa instuktören :D Tack för att jag fick gästblogga här, titta gärna in på min blogg http://gullman.myshowroom.se :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0