Torsdag

Idag hade jag ett nytt gäng med ettor som hade trav för första gången så jag visade först selning,jag selar och berättar på ena sidan och sedan får eleverna prova på den andra ,efter det går vi in i selkammaren och pratar om skydd och utrustning och sedan får eleverna sela en häst två och två och prova att anspänna viss utrustning. när dom är klara får dom berätta för varandra vad dom satt på för utrustning,vad det är till för och hur det skall fästas.
Sedan fodrade vi alla hästarna i hagen och tog sedan lunch själva.
Eleverna är jätte duktiga och lär sig grymt fort :)
Jag är imponerad!

Efter lunch hade jag bara Angelica och hon var sugen på att köra Yoggi så så blev det. Jag körde Surfinia och båda var super fina idag, lugna och behagliga.


Efter att vi kört och gjort iordning hästarna  så gick Angelica och hämtade Anna och gjorde iordning henne för tömkörning.Sedan tömkörde jag henne en stund ute eftersom ridhuset var upptaget.
Det gick ok med tanke på att det snöa rätt ordentligt och blåste. Men hon höll sig i skinnet och gjorde inga konstigheter. Duktig ponny



Fredag i morgon tjohoooooooooo
Kram / Sara












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0