Praktik


Här kommer en halvtidsrapport från Sanna.

Hejhej!
Sanna från trean här, just nu är vi ute på praktik och jag är inne på början av min tredje vecka. Vi ska ha praktik i fyra veckor så jag har ca. två veckor kvar. Jag är hos Stefan Melander på praktik och detta är första gången jag åker ut själv. Jag var väldigt nervös och pirrig inför praktiken eftersom det är en bit hemifrån och jag skulle vara ensam, men det släppte när jag kom fram. Jag är på en av Stefans tre gårdar och bara den här gården har ca. 5-6 olika stallar, vilket innebär att det är väldigt stort här och i början var det väldigt svårt att hitta till de olika stallen. Redan första dagen var jag med ut och körde i första snabbjobbet och fick köra fyra andra hästar den dagen. Sen har det fortsatt så, jag har kört cirka 4-5 hästar ibland även 6st vilket är väldigt kul och lärorikt. Jag får öva ordentligt på min körteknik vilket är super. Sen får jag även pyssla om och fixa iordning hästarna på eftermiddagen vissa dagar följer jag med in på tävlingar och kollar hur allting går till där också. Jag börjar ungefär halv sex om dagarna och slutar runt tre fyra. Jag har det jättebra och jag trivs verkligen alla i personalen är jättetrevliga och jag rekommenderar verkligen att åka hit på praktik. 
Tack och hej leverpastej !







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0