Sorg

Idag fick jag det tråkiga beskedet att våran gamla häst Surfinia hastigt och fruktansvärt lämnat jordelivet.
Vi sålde henne till en elev för snart ett år sedan. Hon skulle bli travpensionär och omskolas till ridhäst.

I morse när hästarna tittades till på betet där hon stod så hittades hon liggandes orörlig på marken, blåslagen.
Veterinär var snabbt på plats och gav henne smärtstillande.
Man vet inte vad som hänt men man tror att hon gått omkull i hög fart och brutit ett stort ben högt upp på v.framben.
Tyvärr fick hon somna in på plats.

Jag lider nått fruktansvärt med ägaren Petronella som gjort ett så bra jobb med henne och önskar för allt i världen att ingen ska behöva uppleva det hon var tvungen att gå igenom idag med sin älskade häst.
Tack för allt du gjort för henne❤️

Surfinia har betytt  sjukt mycket för mig, hon har lärt mig så mycket om allt och vi lyckades få henne från sönderstressad och tävlingstrött till en fantastisk häst som älskade ovalen och alltid gjorde sitt yttersta i loppen. 
Jag fick äran att vara trea på Solvalla med henne i sulkylopp.
 Hon vann uttagningen i Sverigeloppet monte och representerade Solvalla i Finalen där hon var 5a. 
Hon gav oss en fantastiskt fin present i Blomman. 

VILA I FRID ÄLSKADE SURFINIA❤️







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0