Ridning

Var på jobbet kl 07:00 i morse och körde Mumin innan frukost,han känns mjuk och fin.
Jag börjar bli lite nervös för tisdagen inte för hur det ska gå i sig utan för Amandas skull, jag vill ju i och för sig att Mumin ska prestera så bra som möjligt såklart men framför allt att han e snäll mot Amanda.

Kom till Solvalla idag vi 9:30 då vi gjorde diverse stallskötsel och fyllde på foder mm.
Pucken är ju expert på att skita i sin vattenkopp så jag hadde OPERATION täcka över den......
Här är resultatet

jaja inte det snyggaste men den fyller sin funktion i alla fall och underlättar för alla.

Hämtade in hästarna så dom fick äta lunch inne och sedan så selade tjejerna på tid.
Carro selade Takida 


Maja selade Chippen



Gick och käkade lunch på The Onion och sedan kom solen fram lagom tills vi skulle motionera hästarna.
Idag tyckte vi hästarna skulle få göra nått annat så vi red.
Fina Mona innan vi red ut

Började att skritta allihopa på innerbanan sedan fortsatte Columbine/Chippen Elin/Takida Carro/Flicka på stora banan och jag/Mona Maja/Pucken på innerbanan två varv i trav sedan bestämsde vi oss för att rida upp i skogen på slingan, men när vi ska rida av banan så går man ju under ett hus och när vi kommer ut på andra sidan så ramlar det snö från taket rakt framför Monas huvud asså det höll på att träffa henne, så nära var det och hon kastar sig hejvilt men på nåt sätt lyckas jag kravla mig fast hahahahahahaha dom som stod utanför Restaurangen höll på att tappa hakan såg det ut som, hoppas dom fick ett gott skratt.....det bjuder jag så gärna på.
Fortsatte upp i skogen två varv i solskenet det var så mysigt och jag tror hästarna tyckte likadant.
Resten av tjejerna fortsatte jogga på stora banan och hästarna var pigga och glada.

Columbine kramas med Chippen efter ridturen<3



Tyvärr fastnade inte Elin på nån bild idag men det kommer, ni ska få se skönheten i ett inlägg framöver.
Tack för idag tjejer alltid roligt och varmt när man har övning med er.

Nu får ni ha en fantastisk helg så ses vi pigga och glada på måndag
Kram Travsara


Kommentarer
Postat av: Amanda Appelbro

Oroa dig inte det kommer gå bra !

2012-02-17 @ 20:32:19
URL: http://monteryttarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0