Licenslopp

Idag var det mitt andra lopp jag red, och de var verkligen sån himla otursdag för mig idag, jag fick med mig 2 likadana knäkappor så som tur var så fick vi låna ett par. Lucky kändes jättefin i värmningen men sen när vi kom in i stallet igen så såg jag att han hade fått skavsår utav bootsen men jag smörjde karlederna och sen gjorde vi oss redo för start, och lucky trodde att han typ skulle dö av skavsåren så han var lite stapplig i första provstarten men som tur va så släppte det efter 2:a, när loppet väl startade så vart han jätte het och va inte alls lika lyhörd efter att vi tog bort bootsen pga skavsåren och han hängde mest i tyglarna och ville inte riktigt lyssna och vart lite för tung för mig när han själv vart i obalans, men jag red loppet igenom och trots omständigheterna så är jag nöjd med lucky som kämpade på ändå. Sen när vi kom in så duchade sara av lucky och sen så lindade vi hans framben med bommul och salva i karlederna, sen så vart det avfärd hemmåt.

Trackback
RSS 2.0