Licenslopp 1

Idag körde jag (Emma Holmin) mitt första licenslopp. Jag körde blomman och hade andra spår. Vi körde voltstart och vi körde tre provstarter inan vi körde det riktiga loppet. Första och andra voltningarna gick bra men jag hade lite svårt att hålla mig så blommans huvud var vi 1ans bog men annars gick det bra! Tredje volten gick bättre höll min plats bra och hittade att bättre tempo, men jag var lite snabb med att vända upp.
Fjärde och sista voltningen gick också bra och jag fick en bra start och hamnade i dödens vilket är första i ytterspåret. Tyvärr blev det galopp ganska tidigt i loppet men jag kunde lätt styra ut och när jag fick ner henne i trav så kunde jag fortsätta köra.

Även fast jag fick galopp så är jag jättenöjd med dagen! Tycker voltstarterna gick bra för att vara första gången och tycker blomman skötte sig jättebra!

Trackback
RSS 2.0