Praktik i Frankrike

Hej! Tänkte skicka en liten hälsning från Frankrike och berätta lite om min praktik. Jag trivs jättebra här på Grosbois, stallet som jag praktiserar i är Jörgen Westholms stall och här finns 8 hästar i lite blandade åldrar. Själva träningscentret består av säkert över 100-150 småstall med ganska många svenska tränare (bland annat Björn Goop och Daniel Redén). Det finns 3 stycken rundbanor, 3 rakbanor och massor med skogsvägar, samt ett ridhus och en lite mindre rundbana under tak. Varannan fredag hålls det kvaltävlingar här, vad jag har förstått så går det inte till på samma sätt här som det gör i Sverige. Jag har varit på Vincennes travbana och även Mauquency än så länge, vilket också var lite annorlunda från Sverige. Jag börjar kl 06.15 på morgonen och slutar när vi är klara och jobbar 7 dagar i veckan (jag får sovmorgon 1 dag i veckan och det enda man gör på helgen är att mocka, fodra och släppa in och ut hästarna). Som sagt, jag trivs jättebra här nere och för de som vill jobba inom travsporten är det här verkligen en bra erfarenhet!
/ Ida 3H

Trackback
RSS 2.0