Licenslopp

Idag hade jag (Emma) turen att få köra Fresa i licensloppet och vi hade spår tre. Alla starter gick bra hade lite problem att få mitt spår ordentligt men måste säga att Fresa räddade upp dom problemen galant åt mig genom att vara lätt och snabb i vändningarna och dessutom så axelrerade hon från 0 till 100 på nolltid så märktes knappt att vi hade problem.

När starten gick så placerade jag mig snabbt i innerspår för att jag visste att Fresa inte var i jättebra kondition och ville spara så mycket som möjligt på hennes krafter. Loppet gick väldigt sakta första halvan men det var ju bara till min och Fresas fördel då hon orkade hänga med dom andra. När första varvet var klart kände jag tydligt att hon hade sjukt mycket mer att ge så jag la mig i andraspår på sista bortre långsidan och i sista sväng vred jag ut i tredje,så fort jag släppte på så var det som om hon flög fram! Vi tog oss förbi två stycken och närmade oss ledaren men tyvärr kom vi inte riktigt ikapp honom så vi slutade på en stolt andraplats.

Är så sjukt imponerad av Fresa som verkligen visade var skåpet ska stå! Hon räddade upp alla mina missar och trots att hon inte har jättebra form just nu levererade hon verkligen! Och vilka psyke hon har, hon kämpade verkligen ända in i mål. Detta är en häst men inte ska underskatta på grund av hennes storlek och ålder!

Var ett sjukt roligt lopp och är verkligen helt överlycklig att fått köra Fresa! Vilken häst vi har!

Trackback
RSS 2.0