Licenslopp 4 Josefine och Veloce

Idag var det mitt (josefines) 4:de lopp och vi gjorde allt som vanligt innan vi for, vi packade in i lastbilen osv. Jag hade veloce idag och de kändes as kul att jag fick äran att testa henne på bana först och se hur hon är osv, hon var jättefin i värmningen och är en häst man måste rida varenda steg för att få henne riktigt fin och hon lyssnade as bra och var skitfin genom hela värmningen, när vi skulle ner till defileringen så var hon cool lugn och tyckte att hon kunde detta och hjälpte även mig att få ordning på nerverna så de va skönt. I voltningen så var hon ochså jättesnäll och visste vad hon skulle göra verkligen hela tiden så de var skönt och ha en mer rutinerad häst, när loppet väl gick så la vi oss i första klungan för att hon var så jäkla pigg och fin så de fanns ingen anledning till att hålla tillbaka alls, på upploppet så gick jag om och la mig 2:a spår och energin i henne tog verkligen aldrig slut, vilken jäkla häst, hon va underbar. Sen så vart de avfär hemmåt och hon stog som ett ljus och jag är helt slut, men kul är det😋

Trackback
RSS 2.0