Licenslopp 3

Idag fick jag (Emma) köra Tattan igen. Eftersom hon var väldigt stark förra gången så testade vi att byta bett och då blev hon mycket lättare att både styra och bromsa!

Jag startade från spår 5 vilket gör att det blir en lite snävare sväng i voltstarten men det gick bra ändå. Vi hade även med springspår men det påverkade inte mig och Tattan så mycket.

Alla provstarter gick bra förutom första där jag fick galopp men fick snabbt ner henne igen. Hon var även jättefin under loppet. Hittade en lucka så jag kunde gå i innerspår vilket sparade på hennes krafter så gick jag ut under upploppet mest för att öva på positionsbyten vilket jag tycker att jag måste öva mer på och även för att få in hur man gör på ett riktigt lopp.

Är jättenöjd över dagen och Tattan skötte sig exemplariskt!

Trackback
RSS 2.0