Solvalla

Idag var det mitt (josefine) 11 lopp. Jag hade spår 10 med Blomman och allt gick bra idag och ingen avsittning, hon var lite trött idag så de kändes skönt ändå eftersom hon lätt kan bli för stark för mig när hon taggar till ordentligt, men hon skötte sig super i alla provstarter trots lite kaos i främre volten, men hon lyssnade jättebra och va superfin i munnen och va hur härlig som helst att rida.
När loppet gick så la vi oss som 3:a i andra spår och låg där hela loppet men hon vart lite trög så jag gick in och la mig på innerspåret och då vakna hon till liv när dom i andraspår kom upp brevid, hon springer på trots att hon börjar bli trött. Jag är jättenöjd med Blomman som orkade hjälpa mig när jag vart som tröttast, guldklimpen❤️


Idag körde jag (Emma) Tattan från spår 6 springspår.
Idag visade Tattan framfötterna och presterade verkligen på topp! Vi gick från galopp i alla starter förra licensen till att utan problem hålla traven med springspår . Är sjukt nöjd och stålt över oss båda.

Inför dagen var jag väldigt nervös främst för att vi fick ett svårt spår och jag var också lite orolig för att det skulle bli galopp men vi satte på annan utrustning tex springrem och krysspärgrimma för att se om det hjälpte mot galoppen och jag fick hjälp av Sara i värmningen där hon berättade hur jag skulle vända på bästa sätt.

I provstarterna blev jag lite sen men starten till loppet blev riktigt bra. Vi lyckades komma till ledningen och låg där hela loppet. Tyvärr blev vi omkörda av några på upploppet.

Ett riktigt bra och roligt lopp och extra roligt att Tattan var så fin på alla sätt!

Värmning
Tattan och Emma
Blomman och Josefine
Trackback
RSS 2.0