Licenslopp tisdag

Igår körde jag ( Emma ) tattan på licensloppet. Vi fick spår fyra. Måste säga att allt flöt på riktigt bra! Alla starter gick bra och hon sprang super! Hon var inte i närheten av galopp nån gång så nu vågade jag tästa att trycka på henne lite i starten och det gick jättebra!!

Loppet gick också bra. Vi låg som andra ytter, tyvärr blev hon lite trött men kon kämpade ända in i mål! Så är mer än nöjd över hennes insats!

Så jag är nöjd med dagen men framförallt är jag jätteglad och imponerad av tattan som går från klarhet till klarhet! Sjukt rolig häst att köra och hålla på med överhuvudtaget!

Idag vart det lopp 12 och jag (josefine) hade spår 8 med veloce, vi hade det lite "kämpigt" i voltningen för vi vart sena i varenda start typ för att veloce ville vända upp direkt när klart kom men jag ville fortsätta så det blev lite missförstånd emellan oss. Men vi fick hjälp utav 9:an så vi hade lite kontakt i voltningen så vi båda skulle komma bra eftersom jag red och han hade vagn så det köste sig till slut. I loppet så gick det jättebra veloce hängde med hela tiden och emma kom upp brevid oss sista 500 så vi hade ett litet race på upploppet och både veloce och tattan kändes och såg jättefina ut och de kändes jättekul att få "tävla" emot emma på upploppet eftersom Veloce är en häst jag verkligen tycker om och hon passar mitt sätt att vilja rida, och som vanligt så skötte hon sig utmärkt👍🏻det är lite mer styrketräning på mig så ska detta nog bli kanon😃

Trackback
RSS 2.0