Licens Autostart

Idag körde jag (Emma) Velose och vi startade som nummer 11. Idag var det äntligen dags att köra autostart vilket jag längtat efter väldigt länge. Det var också första gången jag körde Velose.

Idag var upplägget lite annorlunda än vanligt. Först så värmde vi, hon kändes jättefin och lyssnade jättebra. Direkt när vi värmt så var det dags att göra två provstarter. Första provstarten så åkte vi ett helt varv efter bilen för att känna hur det känns och sen släppte han iväg oss. Andra gången var det som i ett vanligt lopp. Båda gångerna kom jag lite sent fram till bilen så fick inga toppenstarter.

När hästarna fått vila i stallet ett tag så var det dags för loppet. Vi gjorde en provstart nu också och då låg allt mitt fokus på att komma till bilen i rätt tid vilket jag lyckades helt okej med. Sen var det dags för lopp och tyvärr kom alla lite tidigt fram till bilen men blev ändå en helt okej start. Jag hamnade som tredje invändigt och där låg jag hela loppet. Tyvärr var jag instängd så kunde inte gå ut på upploppet även om jag kände att hon hade mycket mer och ge.

Sen måste jag ge en stor eloge till Velos som var en riktig toppenhäst! Hon gjorde verkligen sitt bästa och lyssnade jättebra på mig! Nu är det bara att jag måste träna lite på timingen så kommer det här bli jättebra!

Trackback
RSS 2.0