Måndag

Hunnit med mycket idag. Mockade lite boxar och fixade hö sedan körde jag jobb med Tattan som var pigg och glad och låg bra i puls. 


Hem byta hästar, körde Fresa och tog Santana på släp, körde GP med dom.



Skrittade Hälge innan lunch oxå, mötte 15 kvigor som skulle flyttas (dom skulle tagit en annan väg)men jag han ta en avtagsväg upp mot virkessticket annars kunde det slutat illa, Hälge blev väldigt upprörd men höll sig i skinnet. Duktig häst!!! Hade hög puls länge efteråt vill jag lova.


Efter lunch körde jag Lucky men han var framhalt så jag skrittade hem. Hittade blodstänk på hela vänsterbak ben men letade länge efter sår men hittade inget. Men efter en stund hittade jag en blödande hovspricka på insidan vänster fram.Hovslagare Peter kom och tittade efter att jag varit på kliniken och rådfrågat Hovslagarn där om råd.
Vi tvättade rent och sprayade på lite medel sedan ett omslag. Byter bandaget i morgon och jag och Peter kollar sprickan på onsdag igen.



Tog in Joppe och masserade hans rygg.


Målade lite mera på stallet sedan åkte jag ner och harvade och sladdade rakan och sedan flisen.
Kom tillbaka till stallet och fixade det sista som att fylla vatten i hinkar och hagar och fyllde på havre.




Träffade på den här rackaren på flisen😱


Sedan var det Tack för idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0