Härliga måndag

I dag hade jag våra fantastiskt duktiga ettor.
Vi började med att släppa stona i storgräshage och Holly och Santana i en annan. Efter mycket om och men så var dom ute till slut.....
Holly var jätte arg på dom andra stona när vi skulle leda ut dom till hagarna så hon ställde till med världens scen. Hon skrek och hon slog och rusade mot dom andra så jag fick ta henne och hon lugnade väl ner sig lite grann tills grannen startade gräsklipparen precis när vi passerar och alla hästar flippar ur och hoppar och studsar i grimskaften men tjejerna lyckas hålla i dom.

Ner till stallet igen och tjejerna mockade och jag hämtade en röjsåg och fixade lite runt stallet. Sedan var det dax å ta tag i ogräset runt stallet och tjejerna fyllde vatten i hagarna och spånade upp en box till hästen jag ska hämta på onsdag som vi ska ha på prov.
Eleverna krattade ihop mycket av det gräs jag röjt ner och gav till hästarna i rasthagarna som blev superglada.

Efter lunch tog vi en mystur med alla hästarna i solskenet, GP fram å tillbaka.
Jag och Ebba körde Blomman och tog Lucky på släp, Han var lite busig och försökte smaka på oss några gånger men annars gick det bra. Dom andra tjejerna red sina hästar och Felicia A i 3an följde med med Tattan.



När vi kom tillbaka fick hästarna svalkande duschar och mat sedan fick stona gå ut igen och dom sover ute inatt.

De andra hästarna togs om hand med bandage och pyssel och sedan var dagen redan slut.
Samma klass i morgon igen och då fortsätter vi med att snygga till runt och i stallet då vi inte har så många boxar att mocka.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0