Åter efter sjukdom

Ja i måndags kväll åkte jag på nått dåligt i maten och ni vet hur det slutar ja jag fick vara hemma några dagar och inte må så bra.....
Men idag var jag tillbaka och det var mycket att göra.
Blommorna såg väldigt ledsna ut men dom fick lite kärlek och vatten så jag hoppas dom repar sig.

Började med morgonfodring och utsläpp,såg då att det var slut på vatten i typ alla hagar så det var bara att fylla på.

När jag släppte Takida och hon sprang iväg såg jag att hon var halt så jag bokade tid på kliniken till 10:30 
Jenny och Jag mockade stallet innan och Emma kom vid 10 och hjälpte till med att väga höt.
När vi skulle lasta kom Ridtjejerna och undrade om vi kunde ta med en ridhäst oxå så det gjorde vi.

Locco och Takida

Emma vägde klart höt och gav hästarna lunch.

Takida hade ont i sin sula i hoven v.fram så hon står med våtvärmande i 5dagar och Loccos ben såg bra ut efter operationen för två veckor sedan.
Jag kommer vara på kliniken på måndag i fortbildningssyfte. Jag är väldigt intresserad av veterinära saker. Hade jag haft det lättare teoretiskt hade jag varit veterinär nu men men man kan inte få allt.

Väl hemma igen så var det bara att göra rent lastbilen, laga hagar, motionera hästar,tvätta täcken,bära foder, kratta och snygga till mm

I morgon blir det mockning och städning av hagar och fortsätta tvätta upp alla täcken.

Lena höll koll så jag satte dit nya handtagen korrekt.



Våran fina kurator var i stallet en stund för att få lite inblick i verksamheten oxå. Väldigt roligt att få besök av intresserad personal.

Fick hjälp av Felicia och Felicia att motionera lite hästar och ta in och mysa.
Sedan hjälptes vi åt allihopa att fodra.
Nästa vecka ska jag åka och titta på en häst. Återkommer med mer info efter besöket. Det är i alla fall en 5årig valack.

Dax att gå och plugga för i morgon ska jag skriva prov inne i stan på förmiddagen.

Trevlig kväll!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0