Tuff dag

Ja idag kom den där jobbiga dagen jag väntat på ett tag, fast på ett sätt är jag väldigt glad att det blev som det blev och att jag hittade detta härliga par.
Opus kommer få ett fantastiskt kärleksfullt hem och fortsatt liv.
I torsdags kväll kom dom och träffade Opus och provred honom i ridhuset, sedan släppte vi lös honom en stund då fick dom se hans fantastisk kärleksfulla sida oxå. Han är så tillgiven och gosig den mannen.

De åkte hem och skulle fundera och prata ihop sig lite och höra av sig. Men det dröjde inte länge innan de hörde av sig och sa -Vi vill ha honom! Yes tänkte jag hoppas nu detta går igenom och det fick ett lyckligt slut till slut.
Vi bestämde att måndag var en bra dag att hämta hem honom.

Var i stallet kl 08:00 och Peter skodde upp honom och några till sedan kom Mia och hennes man.
Vi skrev papper och gjorde ordning Opus för avfärd, packade med lite av vårat hösilsge så han får vänja in sig på det nya. 
Sedan lastade vi honom och han åkte mot nya äventyr.


Hos sina nya ägare kommer han bo på en egen gård i en stor lösdrift med familjens andra hästar en Frieser och en Arab.

Här kommer lite bilder jag fått av nya ägarna från deras gård.
Här har Opus precis kommit hem och får se och bekanta sig med de nya kompisarna i en egen hage bredvid.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0