Provlopp

Provlopp med Joppe

Måste bara börja med att det var grymt kul att få köra på banan igen även fast man knappt såg något för det var så lerigt.

Jag (ebba) körde som sagt Joppe i ett provlopp idag som gick direkt efter Idas Licenslopp, det gick jätte bra och Joppe var grymt fin och taggad. Vi fick bricka 6 och startade från springspår, allstå så voltar man i bakre volten men på kommando 1 så ska man ha vänt upp så man ligger bredvid dom som voltar i första volten. Han vart lite stressad när vi vände upp och var nära att hoppa till galopp men jag var snabb att korrigera till trav igen och sen var vi iväg(en startsnabb kille det här), han sprang fort upp bredvid 1an i dödens(yttre spår) och ville dra om men eftersom man ska hålla 25 tempo så fick jag hålla i honom och efter ett tag så blev det en lucka bakom 1an så jag körde in bakom för att spara Joppe på krafterna. Vi kom "2a" i mål och jag är riktigt nöjd med dagens "lopp".









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0