Licens och provlopp

Ida:
Idag (Tisdag) körde jag Blomman igen och vi startade från bricka 8 vilket gjorde att vi ledde bakre volten och hamnade bakom bricka 1 i starten. Provvolterna gick ok, jag trodde att jag höll ut mer än vad jag gjorde så det ska jag tänka på till nästa gång. Men jag la mig i rygg på 1an i varje start och hamnade i en bra position. I loppet gick hon som en klocka! Vi la oss sist i klungan i innerspår och första 1000 meterna gick på 1.34 vilket va väldigt långsamt då vi skulle köra i 25-27 tempo. Sista 500 m gick jag ut och la mig i 3djespår och körde fram till en 4eplats vilket jag är supernöjd med.



Provlopp 
Jag (Sanna) körde provlopp med Västerbo Europe vi hade spår 7 vilket betyder att vi hade springspår. 
Han kändes jättefin i värmningen, jag värmde 4 bakvarv och sedan körde jag 500 m i rätvarv där jag gasade på lite och körde 20 tempo första biten sedan 16 tempo. Sen var det dags för provloppet och jag hade som sagt springspår och skulle vara master vilket innebar att jag skulle ligga först och hålla ihop klunga. Vi körde 24,6 tempo det gick jättebra och Joppe var så fin han har verkligen blivit en helt annan häst! 
Fick kommentarer från utomstående att han såg ruggigt fin ut. Roligt att höra!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0