2H

Idag skulle vi åkt till Solvalla och kört jobb med fyra hästar men tyvärr var banan i så dåligt skick så det inte var lönt att åka in enligt Banmästaren. Pratade med honom igår och han bad mig ringa i morse kl 07:00 så skulle jag få besked.
Plan B var att åka till Stav och köra på deras rundbana. Åkte dit strax efter 7 och tittade men den såg inte heller så rolig ut pga tövädret.
Vi får ta nya tag när vädret är bättre.
Förstår att eleverna som var taggade till tusen blev besvikna när det inte blev något idag men vi kan tyvärr inte rå på vädrets makter.

Tjejerna red ett gäng hästar innan lunch.

Tyckte så synd om tjejerna så jag kontaktade Ann-Catrin och Henrik på Karlslunds Träning och Rehab och frågade om vi fick komma och titta när dom tränade hästar på vattenbandet.
Det var inga problem så vi åkte dit och tittade på anläggningen och fick se när två hopphästar jobbade på bandet och stod på Vibrations golvet.

Sedan fastnade jag i diskussion med Ann-Catrin om Opus så nu ska jag testa lite saker och se om det blir bättre vid körning.
Vi bollade lite andra idéer oxå men mer om det om ett par veckor.

Tack så jätte mycket för att vi fick komma med så kort varsel.

Hemma så har Ebba och Victoria motionerat lite hästar och Opus gick med på Markarbetes lektion med ridhästarna.

I morgon Onsdag kommer treorna ha seltävling med ettorna bl.a. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0