1B

Vilken härlig dag vi haft i stallet,
Alla var glada å pigga och framförallt hungriga på arbete.

Innan eleverna började körde jag Opus igen.
Jag fick lite tips av en vän igår om hur jag skulle göra med honom då hans munrädsla satt sig i huvudet på honom.(Visar sig bara vid körning då han är extra laddad)
Fixade lite med utrustningen och körde bara ca 20min så han skulle få en bra känsla.
Han var så glad och jag med.


Morgon bestyren fixades ganska fort och vattenkoppor och väggar skurades. Foderkärran fylldes på och selkammaren, torkrummet och kontoret sopades och skurades.
Molly körde ut alla vagnar och sopade rent där dom brukar stå.
Det krattades runt stallet och vid några hagar,nu när snön töat bort så kommer det fram och man måste snygga till lite här och var.

Medan eleverna och Jenny gjorde det sista så Körde jag Holly med hjälp av Freik och Ebba. 
Hon var jätte duktig dock halkade hon en gång men det löste sig på bästa sätt.
Hon körs igen på fredag.

Sedan tränade dom på att sela på tid och WOW vad duktiga dom var!!!!!
Dom selade två ggr var och andra selningen slog dom sina rekord STORT  och dom som sa att dom inte kunde sela snabbt......
Nu vet jag att ni kan det.

Efter lunch delade vi gruppen,
Fyra mont'e tjejer och jag stack ut först. 
De tränade på sitsen, benstyrkan, flåset och tygelfattningar.

Josefine red Joppe och den tjejen har redan hittat stilen och rider med sjukt korta läder. Bra jobbat!

Stella red Lucky och han älskar verkligen det här, han har tänt till lite nu faktiskt.
Stella kortar lädrena för varje gång och idag blev dom ca 5cm kortare. Bra kämpat snart sitter du med lika korta som Jossan.

Moa och Johanna red för första gången på travarna dock med hoppsadlar. Det såg riktigt lovande ut. Bra kämpat av er oxå. Dom red Takida och Lena.

Jag körde Blomman första vändan och sedan körde jag Hälge.

När vi kom in stod Ebba och Molly färdig selade med sina hästar, Santana och Fresa plus den jag skulle köra.
Sedan stack vi ut.

Ebba har en så fin körhand, hon känner av hästarna på ett fint sätt. Grymt!
Molly körde en pigg liten Fresa och där fanns inget å klaga på heller. 

Vilka tjejer!!!!!!
Kommer bli roligt att skicka ut dessa på praktik.




När vi var färdiga med hästarna var det dax för treorna att ta över övningen.
Det ingår i deras kurs att ordna en aktivitet för barn eller ungdomar och dom valde att köra en seltävling mellan ettorna. Vinnaren får dom pris att åka till travtränaren Peter G Norman och köra häst tillsammans med teamet. De andra i klassen följer med på studiebesök.
Jätte bra idé och coola ettor som ställer upp.
Dom var jätte duktiga men jag vet inte vem som vann ännu och en liten sjukling ska få chansen å vara med å tävla oxå.

Medan de tävlades pysslade jag lite med hästarna bl.a. Stretchade jag Lucky.



Felicia tömkörde Grittan i ridhuset och det gick bra men hon är ruskigt pigg.
Felicia har hängt in lite leksaker till henne då hon annars står och leker med kedjorna och allt annat.


Hon kan vara söt oxå..,..


Tack för en fantastiskt rolig dag!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0