1B

Då var det vinter igen då....Kom nog en decimeter snö i går kväll/natt.

Emma och jag körde några intervaller på morgonen eftersom hon missade förra veckan.
Jag körde Tattan och Emma körde Takida.
Det gick jätte bra.
Har börjat köra med pulsbandet så det ska blir intressant å se resultatet sen.


Innan vi gick på lunch pratade vi om olika bandage och sedan fick eleverna träna på att lägga galoppbandage. Sedan la jag ett carpusbandage bara för att visa. Opus fick agera nyopererad.

Efter lunch körde vi motion med resten av hästarna.
När vi kom tillbaka så hade Custom kommit med två nya fina vagnar till oss och vi beställde några nya sitsar till ett par vagnar.

Ebba körde Lena och Stella red Fresa medan jag Moa och Emma släppte först Opus och sedan Holly i ridhuset.
Sedan var det bara fodring och tillsnyggning av stallet innan dagen var slut.

Nästa onsdag åker vi till Solvalla för Ungdomsträff så ni travelever som vill åka med skriv upp er i stallet eller smsa mig ditt namn.
Vi åker från stallet kl 15.
Tränarna Stig H Johansson och 
Peter G Norman kommer att vara på plats, även Solvallas sportchef Marcus Myron.
Det bjuds på korv med bröd.
Det håller på mellan 16-17:30
Sedan kanske vi stannar och kollar på lite lopp.

Trevlig kväll!
/ Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0