Båth med 2H

Idag åkte vi med hela 2H till Båth.

Uppe med tuppen för att fodra och släppa ut våra egna hästar först. Vi åkte från Berga 06:20.
Väl framme så hjälpte vi till att mocka till dom som varit på söndagstrav på Bergsåker och kommit hem mitt i natten,medan dom var ute och körde första turen.Stella hjälpte Anna att ta in hästar. 
Första heatet vi körde var kl 9:30
Jag visade Desiree runt i stallet och pratade om hur allt går till. Sedan fick hon vara med Emelie när hon gjorde iordning sin häst.
Jag stod och fotade första turen men dom bilderna kommer upp när jag får tag på kabeln som min pappa har då jag lånat hans kamera.
Jenny A var oxå med idag och hon körde alla tre turerna.
Först Jimmy Mack 2årig hingst som vann förra veckan sedan Assault som startar på valla på onsdag och sista hästen hon körde var Queen Frecel.
Det bet i kinderna idag må ni tro.
Jag körde Hail i mittenheatet åt Anna. När alla körde tredje heatet så gjorde jag och Desiree ordning hästar.klippte nackar och öron,smörjde och lindade ben,borstade och oljade hovar
Bra jobbat idag tjejer ni är så duktiga.

Ja man tager vad man haver 05:30 på morgonen.....
Jenny och fina Jimmy Mack
Desiree gör ordning hästar för natten
Trackback
RSS 2.0