Tisdag

Fått mycket gjort idag. På förmiddagen när tjejerna gjorde stallet så fixade jag banorna, först flisen sedan rakan.



På lunchen åkte jag och köpte Blommor och jord och sedan planterade jag det utanför ridstallet medan tjejerna tog en ridtur i skogen och Madde körde fort med Lena.


Då fick Jessika (ridlärare)och jag en snilleblixt så i morgon är det vi som målar stall.
Fint ska det bli.

Storstädning vid havresilon fick det bli idag oxå då det kommit råtta/or dit och mumsar havre som låg på backen.
Men jag kan säga att jag fick hjälp då jag är dörädd för möss och råttor.
Tack Jenny och Ida!


Efter det så monterade jag ihop en garderob med hjälp av tjejerna men det gick inte så bra för när vi skulle ställa den på plats så braka den ihop SUCK.
Gör om gör rätt i morgon.
Treorna var nere i stallet och motionerade lite hästar på eftermiddagen och hjälpte till med intag och fodring. Tack för hjälpen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0