Bloggtorka

Idag har 2H haft övning hela dagen och Felicia H.
Stallet fixades på morgonen och sen städade vi lite överallt där det behövdes.
Slängde gammalt skrot som vi hade på baksidan och nån trasig vagn.
Skulle kört banorna oxå men traktorn med harven som vi kör travbanorna med fanns inte inne så det var bara att göra nått annat än vad man planerat.

Felicia har krattat bort massa löv och kvistar på baksidan av stallet.
Nu vill vi ha bättre väder så vi kan fortsätta med målningen.
Ida bytte ut den gammla slangen på baksidan.
Igår (tis) körde hon Licenslopp med Lena och det gick bra. Nu är det bara 3 lopp kvar och ett teoretiskt prov innan Licensen är i hamn och hon får börja tävla.Heja Heja!!!!

Lollo försökte gömma sig för mig men så lätt lurar man inte mig!



Peter var här och skodde hästar så vi bad eleverna ta bort skor. Det är viktigt att kunna ta av och spika på skor om man ska jobba med travhästar. Dessa elever kommer att gå Tappskokurs längre fram.

Efter lunch motionerades hästarna och gjordes klara för natten.

På fredag åker jag och Felicia med Joppe till kliniken för att kolla upp honom, det är något som inte är ok och vi ska nu ta reda på vad det är,

Bild från när jag kvällsfodrade ikväll. Någon ville vara med på en gloseup bild🌺




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0