Ebba rapporterar

Hejsvejs! 
Ebba från trean här! Just nu är vi treor ute på fyra veckors praktik och jag är inne på min tredje vecka. I trean så kan man välja att åka utomlands och ha praktik om man vill men jag valde att stanna hemma eftersom jag tar min travlicens nu.

Jag är hos Jarno Koskela som har sitt stall vid Taxinge slott i Nykvarn. Han har 15 hästar i träning och två styckna är 1 åringar som håller på att köras in. Det finns en slinga, rakbana, backe och en rundbana att träna sina hästar på och som dom delar med ett grannstall.

Jag trivs jätte bra och gillar verkligen det här stället. Jag får även köra många olika hästar vilket är väldigt kul för jag lär mig att verkligen få köra häst och inte bara åka häst, och så får jag hjälpa till när dom kör/tömkör in dom två 1 åringarna och en av 1 åringarna fick på sig vagn för första gången den här veckan och har skött sig prima👌 Jag följer även med när dom har start hästar för det är ju kul och lärorikt att se hur dom gör under tävlings dagar.
Även om jag kan en del så får jag lära mig mer om dom sakerna eller att kunna göra på ett enklare sätt. 

Jag rekommenderar verkligen att åka hit! 😊











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0