Licenslopp 11

Idag var det vinst, annan utrustning och väldigt lerigt licenslopp nr 11.

Västerbo Europé
Ebba körde Joppe idag och han var sjukt fin och jätte duktig idag. 
Vi fick spår 8 och leder då bakvolten. Joppe visade framfötterna och var helt lugn när vi körde provstarterna då han kan stressa upp sig. 
Vi körde 1.22.8 tempo, det gick lite fort i början men vi kom ner rätt så snabbt i lugnare tempo. Jag är jätte nöjd med dagens lopp och man blev jätte fin efteråt av all lera.


Lena Way
Idag körde jag (sanna) Lena och vi hade spår tre. Vi tänkte testa ny utrusning på Lena då hon inte har bjudit till i loppen utan bara sprungit och lallat. Så då testade vi med helstängthuvudlag och då bjöd hon till ordentligt och låg på under hela loppet. Vi tog ledningen direkt och höll den hela vägen in i mål. Lena var verkligen jättefin och kämpade på ända in i mål.
Köra häst är roligt i alla väder!


Jag (Sara ) måste lägga till att tjejerna körde jätte bra idag. 

Ebba är lugn och fin och det smittar av sig till Joppe som såg riktigt fin ut idag. Känns som han har kommit till ro igen.

Sanna bad jag vara lite offensiv i körningen idag bla att vända fram spöt för att bara visa att idag Lilla Lena ska vi ta i och då gick Lena som ett skott. Lätt till ledningen och där satt hon in i mål och man såg från sidan att hon körde för det idag. 
Det gick lite fort första 500m men sedan kunde Sanna dämpa tempot och dom landade på en 22 tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0