Licens

Hejsan Ellinor här! I måndags va det dags för licens igen och den här gången körde jag Tatata. Jag hade spår 6 alltså springspår i andra volten. Det var första gången jag hade springspår och det gick suveränt. Värmningen gick hur bra som helst och visst va hon stark, men absolut inte så stark som på kvalet. Det som är svårt med Tatata är ju att hon har så lätt att falla in i galopp, och extra svårt blir det ju när man har springspår. När man har springspår måste man vända upp fort och snabbt iväg för att man ska kunna lägga sig i täten. Men de klarade Tatata helt utmärkt. Under loppet la jag mig 1:a i ytterspår och låg där fram till upploppet då Tatata hade massor med energi kvar. Såklart råkade jag släppa henne förtidigt så hon hoppade och galopperade ända in i mål. Hade jag hållt in henne på upploppet hade hon vunnit. Men är ändå nöjd med ett kanonfint lopp.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0