Blomman

Hejsan Ellinor här!

 Igår körde jag Blomman, som för första gången gick sitt första licenslopp på Solvalla. Hon har bara kvalat innan, men som sagt inte vart med på licensen innan så de var spännande att köra henne. Jag hade spår 5 och det var voltstarter. Niklas sa att hon va stark, men inte trodde jag att hon var så stark som hon va. Jag skulle köra med klocka och spö, spöt fick ja kasta till Niklas i voltstarterna och klockan hängde bara på handleden. Hon var så stark satt jag var tvungen att hålla ett riktigt björngrepp för att jag inte skulle tappa tömmarna. Satt ner i vagnen gjorde ja inte heller, utan jag fick stå upp för att jag skulle kunna hålla in henne. Jag var också tvungen att ligga i rygg på någon för annars gick de inte att hålla henne, armarna och händerna vart till spagetti. Men hon var jätte fin i värmningen (stark), på defileringen vart hon lite tokig. Jättefin häst, behöver uppfostras lite bättre då hon är riktigt dum när man selar och duschar henne. 
Bergas lilla Blomma brås på sin mamma Surfinia när det gäller att vara stark, fortsätter man kämpa med Blomman så tror jag att hon kan bli jättefin. 

Nu väntar jag bara på att träningsvärken ska komma.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0