Första loppen

Tjenixen!
Idag körde jag mina första lopp, jag körde Joppe i lopp 8 med spår 6 som är springspår och Lena i lopp 10 med nr 10 och hade tilllägg så jag hade springspår med henne också. 

Vi åkte från berga kl 9.00 imorse och var på romme vid 12 ungefär och jag tog med mig Ida i 2an som hästskötare för jag och Madde hade lopp efter varandra så vi skulle inte kunnat hjälpa varandra.

Det gick jätte bra att köra, Joppe var jätte fin i värmimgen och var taggad och var jätte fin under loppet vi kom 7a och knep sista pengen.

Lena var oxå fin i värmingen men inte lika taggad som joppe.
Hon var fin i loppet men orkade inte springa ikapp klungan efter en tappstart.

Ida: Det var väldigt roligt att följa med, extra roligt eftersom det var Ebbas första lopp och jag fick chansen att följa med och se dom. 
Det var väldigt stressigt att göra iordning hästarna inför loppen, Joppe som gick först var jag mest nervös för när dom skulle köra sen var det ganska lugnt med nerverna när Lena skulle köra då jag hade kommit in i hela grejen mer. Men det är väldigt roligt att följa med på tävlingar, både för att det blir en helt annan grej från skolan men också för att man känner sig som en i familjen när man är på travbanorna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0