Sanna och Ebbas rapport från licensen

Hej vi är två stycken tjejer från trean som fått chansen att ta travlicens nu i höst. Vi hade vårt första licenslopp i går och vi båda tyckte att de var superkul. 

Lena 
Jag (Sanna) körde Lena Way och hade spår 4. Vi började med att värma hästarna tre bakvarv och ett rätvarv hon kändes jättefin. Sen var de dags att köra licensloppet, först var det tre provstarter och sen gick själva loppet. 
Lena taggade till lite men kändes fortfarande väldigt fin. Jag var jättenervös innan jag kom fram till Solvalla men när jag väl kom ut på banan så blev de bättre. 


Tatata
Ebba körde Tatata Västerbo. 
Som Sanna berättade så värmde vi tre bakvarv och ett rätvarv och under värmningen var Tatata jätte taggad och stark men blev finare och lungnare under provstarterna och loppet vilket jag blev lättad över, då hon kan vara väldigt stark. 
Jag var jätte nervös innan loppet men det släppte när vi började volta i provstarterna.

Hoppas ni kommer med rapporter efter varje lopp så vi får följa er resa. Då vill vi veta startspår, hur starterna gick, svårigheter, tempo på loppet, om ni ändrat nån utrustning, och hur hästarna kändes.
 Vore roligt och veta vad som togs upp teorimässigt oxå. 
Då det inte bara är att köra 15lopp varav 10 måste vara godkända utan det är teori oxå. 
Teoriprovet skriver man näst sista gången. 
Om man tar mont'e så är det ett fystest oxå, då ska man springa 3km på 15min och göra lite styrkeövningar. Du måste vara i god form för att orka rida ett montelopp.

Tack och fortsatt Lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0